• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
چهار شنبه 13 شهریور 1398
کد مطلب : 76868
+
-

اجرای طرح بازآفرینی در میدان شهید بهشتی

شهردار منطقه ۸ تبریز با اشاره به اهمیت طرح بازآفرینی میدان شهید بهشتی بر لزوم حل مشکلات موجود میدان و رفع خطر سنگ‌های تخریب‌شده با مشارکت ارگان‌های دخیل در پروژه تاکید کرد. به گزارش ایسنا، «ولی عبداللهی» گفت: خواستار مشارکت اداره کل راه و شهرسازی و سازمان مترو با شهرداری منطقه ۸ برای ساماندهی و تکمیل میدان شهید بهشتی هستیم.  

وی افزود: با این‌که تکمیل و ساماندهی میدان شهید بهشتی هیچ منفعت مالی برای شهرداری این منطقه ندارد و منطقه ۸ هزینه‌های کلانی برای ساماندهی و بازآفرینی شهری در این منطقه متقبل شده است، ولی این اقدام برای پاک‌سازی سیمای بافت مرکزی شهر انجام می‌شود.  عبداللهی درباره مرمت و اصلاح سنگ‌فرش و سنگ‌های دیواره‌های مجاور این میدان اظهار کرد: طبق برآورد معاونت فنی و عمرانی منطقه ۸، هزینه‌های کلانی برای مرمت و پایدارسازی سنگ‌فرش‌ها و سنگ‌های محدوده میدان برآورد شده که باید به صورت مشارکتی اجرا و از تخریب بیشتر سنگ‌فرش‌های میدان جلوگیری شود.

وی با اشاره به اراضی محدوده مسجد کبود و لزوم بازآفرینی شهری در این منطقه خواستار اجرا شدن وعده معاون وزیر راه و شهرسازی مبنی بر در اختیار قرار دادن اراضی بلاتکلیف محدوده مسجد کبود برای ایجاد فضاهای شهری و گردشگری از سوی شهرداری شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید